DOTAZ: Problem s notebookem - kompatibilitou a OEM 64 Vis
Dotaz: Dobrý den,
zakoupil jsem si notebook bez OS, na radu prodávajícího jsem si zakoupil 64bit OS OEM Windows Vista Home Basic, poté co mi notebook přišel jsem ho nainstaloval a produkt zaktivoval pozdeji se projevily nedostatky které nelze vyresit a jsou způsobeny 64 bitovým OS (nefunguji nekterá dotykova tlacitka, nelze probudit z rezimu sleep atp.) notebook je stale ve 14 dennim obdobi po ktere ho lze vratit. Kontaktoval jsem prodejce prostrednictvim servisnich stranek, ale on neodpovida na dotazy, po telefonu mi tvrdi ze zde není zadny problem. Vymena OS za 32 bit pry u OEM verze není mozna. Produkt byl zároven stazen z jejich stranek a dale ho jiz neprodavaji. Na mé technicke a reklamacni dotazy nereaguji, zrejme cekaji az uplne 14 denni doba pro vráceni zbozi pres internet.
Jedná se o notebook MSI GX630-008CZ od internetového obchodu Mironet
Rozhodl jsem se tedy k vrácení celé objednávky, dotaz tedy zní zda mám nárok na vrácení celé částky včetne částky za OEM verzi windows vista který byl aktivován na notebooku ktery hodlam vrátit
děkuji Jiří Svoboda.Odpověď:
Lze-li charakterizovat změnu na zakoupeném zboží to je aktivováním OEM verze na notebooku, odstoupení od smlouvy může být problémové.Vyčkejte jak bude postupovat prodejce. Je-li proveden zásah do zakoupeného zboží, prodejce může odmítnout odstoupení od smlouvy z důvodů, že zboží neodpovídá stavu při jeho prodeji.
S pozdravem SOS Svitavy
Dotaz: Dobrý den,
zakoupil jsem si notebook bez OS, na radu prodávajícího jsem si zakoupil 64bit OS OEM Windows Vista Home Basic, poté co mi notebook přišel jsem ho nainstaloval a produkt zaktivoval pozdeji se projevily nedostatky které nelze vyresit a jsou způsobeny 64 bitovým OS (nefunguji nekterá dotykova tlacitka, nelze probudit z rezimu sleep atp.) notebook je stale ve 14 dennim obdobi po ktere ho lze vratit. Kontaktoval jsem prodejce prostrednictvim servisnich stranek, ale on neodpovida na dotazy, po telefonu mi tvrdi ze zde není zadny problem. Vymena OS za 32 bit pry u OEM verze není mozna. Produkt byl zároven stazen z jejich stranek a dale ho jiz neprodavaji. Na mé technicke a reklamacni dotazy nereaguji, zrejme cekaji az uplne 14 denni doba pro vráceni zbozi pres internet.
Jedná se o notebook MSI GX630-008CZ od internetového obchodu Mironet
Rozhodl jsem se tedy k vrácení celé objednávky, dotaz tedy zní zda mám nárok na vrácení celé částky včetne částky za OEM verzi windows vista který byl aktivován na notebooku ktery hodlam vrátit
děkuji Jiří Svoboda.Odpověď:
Lze-li charakterizovat změnu na zakoupeném zboží to je aktivováním OEM verze na notebooku, odstoupení od smlouvy může být problémové.Vyčkejte jak bude postupovat prodejce. Je-li proveden zásah do zakoupeného zboží, prodejce může odmítnout odstoupení od smlouvy z důvodů, že zboží neodpovídá stavu při jeho prodeji.
S pozdravem SOS Svitavy
Související články
Dotaz: Dobrý den,
mám již už skoro dva roky notebook(stále ještě v záruce). Již cca po roce jsem ho jednou reklamoval, protože byl prasklý kryt LCD dipleje a prasklá klávesa na klávesnici. Kryt i klávesnice byla vyměněna a já byl spokojen. Začátkem února kryt LCD praskl znovu a kolem května prestala reagovat pravá polovina mezerník. Jelikož jsem NB stále potřeboval k práci ve škole, reklamaci jsem oddaloval. Nehledě na to, že mi začala slábnout baterie a momentálně je prakticky nefunkční, ale tu jsem nereklamoval, protože jsem vyčetl že na baterii je záruka pouze rok. V polovině června ale už byla druhá reklamace nutná. Po zapnutí se NB zapl, ale nešel obraz. Proto jsem poslal tedy NB na druhou reklamaci a uvedl všechny 3 závady. Do pár dnů jsem měl NB opět doma závady odstraněny výměnou jednotlivých komponentů. Notebook pracoval vesele od té doby až do teď. Cca za 3 měsíce od druhé reklamace se mi závada s tím, že nejde obraz opakuje. Jediné co mi asi zbývá, je poslat NB zase opět na reklamaci. Ale zajímalo by mě, jestli je to má jediná možnost nebo mám nárok na jiné řešení, při takto se opakujících problémech s přístrojem. A ještě jedna věc, jestli se nějak prodlužuje záruční doba po reklamaci na zařízení, či vyměněné komponety a nebo je stále od koupě pouze 2 roky. Takovéto zařízení by mělo sloužit a né se o něj 3x do roka starat. :-(
Děkuji za odpověď Martin JOdpověď: MOžnost požadovat výměnu za nový přistroj nebo požadovat odstoupení od smlouvy a dostat peníze zpět můžete v těchto případech:
1/ prodávající nedodrží 30 denní lhltu na reklamaci -19 odst 3 zák. na ochranu spotřebitele + §622 odst 2 Obč. zákona.
2/jedná se o vadu neodstranitelnou - §622 odst 2 Obč. zákona
3/opakuje se vada - třikrát stejná nebo čtyřikrát rozdílná vada - §622 odst 2 Obč. zákona
4/ více vad- alespoň 3 vady najednou - §622odst 2 Obč. zákona
V případě, že dojde k reklamaci, tato doba, dy je přístroj v reklamačním řízení se do záruční doby nepočítá a o tuto dobu se Zár. lhůta prodlužuje. V případě výměny komponentu nebo celého přístroje V8m začíná běžet nová zár. lhůta(§627 odst 1,2 Obč. zákona)
Někteří uživatelé bezpečnostních řešení od společnosti Symantec opět řeší problémy s kompatibilitou. Po jarních problémech s SP3 pro Windows XP a SP1 pro Windows Vista nyní došlo k poměrně...

8. září 08, 12:09
Lupa.cz
Notebook již není výsadou bohatých manažerů. ...

2. červenece 08, 12:07
Gadgets.cz -
Po pracovním dni jste jistě unaveni. Dopřejte svému ...

6. října 08, 08:10
Gadgets.cz -
Díky notebookům již nemusíte vstávat ...

20. října 08, 07:10
Gadgets.cz -
Dotaz: Dobrý den.
Prosím o radu s problematickou reklamací.Vlastním mobilní telefon N95 u kterého cca. před 5měsíci vznikla závada, vynechávání zvuku v reproduktorech. Přístroj jsem reklamoval v Brně v nákupním centru Olympia v příslušném stánku mého operátora. Na mobilu jsem měl ovšem ještě poškozený dispej. Nechal jsem mobil na posteli a moje malá dcera, která ho vzala do ruky prstem zmáčkla na displej. Chtěl jsem tedy vyměnit displej a reklamovat závadu na reproduktorech.Reklamace byla uznána, sjednána náprava a displej vyměněn. O problému v průběhu reklamace mě personál telefonicky informoval, včetně ceny za vyměněný displej a posléze dal i vědět o ukončení práce na reklamaci.Čímž jsem byl velice nadšen. Před necelým měsícem se objevila tatáž závada na reproduktorech. Poslal jsem mobil na reklamaci po svém bratrovi, který měl cestu kolem, do Brna do nákupního centra Vaňkovka. Reklamaci příjmuli a vystavili reklamační protokol. Po týdnu mi z Vaňkovky volali a sdělili mi, že reklamaci nemohou uznat, že na přístroji byla provedena oprava součásti(displej), která byla mnou poškozena. Přístroj mi opraví, ale mimo záruku a tím pádem si opravu reproduktoru musím zaplatit. To jsem rezolutně odmítl. Personál obchodu mi tedy sdělil, že opět kontaktuje servisní středisko a dá mi na vědomí jak celou záležitost s reklamací vyřídit. Jelikož se nic nedělo sám jsem se snažil kontaktovat obchod i servis, jak telefonicky tak mailem. Ovšem bez úspěchu, nikdo mi nezvedal telefon a ani neodpověděl na mail či SMS a to i přesto, že jsem do celé záležitosti přizval na pomoc mobilního operátora, který do Vaňkovky poslal, taktéž mail, aby mě kontaktovali. Nyní přišel mobilní telefon ze servisu opravený, ale bez uznání reklamace a požadují po mě zaplatit za opravu reproduktorů a to i přes to, že ve vystaveném reklamačním protokole mají zcela jasně uvedeno: cituji \"V případě, že nebude uznána záruka, souhlasím s cenou opravy do výše 0 Kč.\" Podotýkám, že jsem při prvním kontaktu razantně odmítl, že nesouhlasím s neuznáním reklamace! Připadlo mi to jako kdybych na novém autě vyměnil poškozené kolo a automobilka mi odmítla uznat reklamaci na motor. Prosím o radu a za pomoc velice děkuji. S pozdravem Martin Odpověď: Servis ani prodávající nemají právo provést placenou opravu bez Vašeho předchozího souhlasu. Pokud ji provedou, nejste povinen ji hradit.
Jednoduchy navod na sestaveni GPS sady do auta

17. října 07, 06:10
owebu
Redakce serveru Engadget bůhvíkde přišla k poměrně zajímavým a věrohodně vyhlížejícím obrázkům maličkého notebooku od společnosti Hewlett-Packard, který by měl být také konkurentem k ASUS Eee PC (vedle Elonex One nebo FIC CE260 a dalších). Tento nese označení HP Compaq 2133 a měl by být i přes své menší rozměry zejména svou výbavou značně blíže klasickým notebookům. P...

24. února 08, 11:02
CD-R server
Je až neskutečné jaké reakce u výrobců vyvolal úspěch Asus Eee. Dnes již snad většina velkých výrobců bude nabízet miniaturní levný notebook, aby mohla Eee konkurovat...

18. červenece 08, 12:07
Linkuj.cz
Poslední dobou hodně pracuji vzdáleně s grafickými aplikacemi. Jako jedinou použitelnou volbou se stalo FreeNX (vnc je pomalé a X přes SSH také). Oproti práci v terminálu to má jednu nevýhodu, nepřenáší se obsah schránky

8. září 08, 10:09
abclinuxu - blogy
Dotaz: Dobrý den,píši za rodiče,při odečtu elektroměru bylo zjištěno,že byl elektroměr zaseklý,neukazoval a CEZ jim vyměřila nedoplatek 1900kč,rodiče to reklamovali z čeho že to takto vypočetli,když vždy měli přrplatek,odpověděli jim,že z průměrné spotřeby za období 2004-2005,jenže to měli vždy přeplatek a také,že je prý možné,že porucha mohla vzniknout již v průběhu roku 2006,jak je tedy možné,že ke konci roku 2006 při odečtu na to nikdo nepřišel?Reklamace se zdá rodičům opodstatněná,jenže nevědí jak se bránit a tak se obracíme s prosbou na vás.Nechápou jak přišli na ten nedoplatek 1900kč,nikdo jim nic nevysvětlil.Sám pracovník který odečet prováděl říkal,že to není jejich chyba,že byl elektroměr rozbitý,naví platí nájem.Nevědí si rady.Moc děkuji za odpověd.S pozdravem VomočilováOdpověď:
Požádejte o písemné sdělení vyčíslení nedoplatku jeho důvod. Nebude-li vysvětlení pro Vás přijatelné sdělte CEZ , že uplatníte svoje právo u soudu. Jednáli se o jednání , které je v rozporu se zákonem neb smlouvu objevují se takové případy i v televizních pořadech Na vlastní oči atd. Neoprávněnost vyčísleného nedoplatku nutno prokázat, nelze jen vycházet ze situace, že v předchozích letech byl vždy přeplatek.
S pozdravem
Dotaz: Dobrý den, mám takový menší problém a nevim co můžu dělat. Před měsícem mě odchytli terenní pracovníci společnosti Telefonica O2 a nabízeli mi paušalní služby. Rozhodl jsem se, že to zkusim a podepsal smlouvu na JEDNO telefonní číslo (paušal), pracovníci mi dali jako dárek sim kartu zdarma. Nakonec jsem si vše rozmyslel a poslal do 14 dnů výpověď (O2 uvádí, že lze od smlouvy do 14 dnů bezplatně odstoupit). Nyní mi přišly DVĚ faktury na úhradu tel.poplatků za volání na obě sim karty. (Pochopil bych jednu fakturu na kterou jsem podepsal smlouvu, protože mi třeba výpověď neuznali, ale dodnes mi nikdo neřekl zda byla uznána či nikoliv). Smlouvu jsem znovu procházel a nikde není psáno, že se "upisuji" na obě tel. čísla tak nevim proč platit dvě faktury. Prosím Vás o radu jak bych měl postupovat (odpověď bych si přál na výše uvedený mail). Předem Vám děkuji za Vaši odpověď a jsem s pozdravemOdpověď: Dobrý den,
dle Vámi uvedeného zastáváme názor, že druhé číslo (druhá SIM karta) byla v "akci", tzn. že na první z nich jste uzavřel klasickou smlouvu s tím, že jste pravděpodobně zaplatil i za zřízení čísla. Co se týče toho druhého čísla, domníváme se, že jste již nemusel platit tento zřizovací poplatek, jelikož se jednalo o akci "jedno + jedno (zřízení) zdarma. Je velice podezřelé, že jste nikde ve smlouvě nenašel ustanovení o druhém telefoním čísle.
Co se týče odstoupení od předmětné smlouvy, od smlouvy můžete odstoupit bez placení měsíčního paušálu, ale to, co jste provolali, zaplatit budete muset.
Vypadají celkem obyčejně, ale často ukrývají techniku za desítky tisíc. Představíme si batohy různých konstrukcí, tvarů i velikostí.

16. října 07, 12:10
Živě.cz
Pěkně dlouhý seznam mini-notebooků (Asus Eee a Eee s 8,9", Everex Cloudbook, MSI a Cybertron, Elonex a HP) se nám rozšíří ještě o jednoho velkého hráče - tím je DELL, který hodlá na tento relativně nový trh vstoupit během června s vlastním mini-notebookem, jehož cena nepřesáhne $499USD. Založen bude na procesoru Intel Atom a později i na jeho dvoujádrové variantě. Dále víme jen, že displej bude širokoúhlý o velikosti 8,9". Na podrobnější informace si musíme ještě chvíli počkat.

12. dubna 08, 12:04
Techbit
Celkem nedávno se objevila na trhu nová zvuková karta pro notebooky od firmy Creative, a to model X-Fi Notebook. Bohužel jde jen o vykořisťování lidí kteří nemají PCMCIA port.
O co jde?
O jednoduchou věc. Při koupi Audigy 2 ZS do PCMCIA slotu dostanete ke kartě spolu s příslušenstvím a ostatními věcmi a bonusy i kablík který [...]

23. června 08, 08:06
Waryho blog
Dotaz: Dobry den,
zakoupil jsem si mp3 prehravac, na kterem se bohuzel projevila zavada. Postupoval jsem tedy klasickym postupem reklamace a zadosti o zarucni opravu. V autorizovanem servisu byla provedena oprava. Po prevzeti mp3 prehravace jsem vsak zjistil, ze zavada nadale trva. V servisu se vsak zavada neprojevuje. Mohl bych se zeptat jak v takovych pripadech lze postupovat. Dle meho nazoru nemuzu uplatnit zaruku, kdyz v servisu vse funguje jak ma. Nicmene ja jako zakaznik vyrobek pouzivat nemohu. Dekuji za jakoukoliv radu a pomoc.
S pozdravem L. MaierOdpověď: Pokud servis tvrdí, že závada se neprojevila, doporučuji přímo při předání zboží k reklamaci u prodávajícího či v servisu(pokud reklamujete zde), přezkoušet přehrávač a do reklamačního protokolu toto přezkoušení poznamenat s tím, jak se projevovala závada. Prodávající pak již nebude moci tvrdit, že zboží bylo v pořádku.
V případě, že tento postup nebude možný - např. zboží se i přï předávání k reklamaci bude zdát být v pořádku, pak Vám zřejmě nezbyde nic jiného (pokud budou Vaše reklamace zamítány), než nechat zboží odborně posoudit (na tento postup doporučuji prodávajícího nejprve prokazatelně upozornit) s tím, že znalec stanoví, zda má zboží vadu či nikoliv.
Dotaz: Dobrý den,
1.11.2007 jsem prodal auotomobil prostřednictvím autobazaru, konkrétně EUROBAZAR.
Ještě dnes 12.12.2007 jsem peníze za prodej neobdržel.Majitel nezvedá telefony, ani jinak nekomunikuje.
Prosím o radu jak postupovat.Jestli podat trestní oznámení nebo zvolit jiný postup.
Děkuji a s pozdravem Bach.Odpověď: Uzavřel jste smlouvu o obstarání prodeje, proto dle § 739 odst.2 občanského zákoníku máte právo, aby Vám obstaratel (tedy autobazar) vyplatil po srážce odměny za obstarání prodeje částku, za kterou věc prodal. Pokud Vám částka nebude ve lhůtě, kterou stanovíte, vyplacena, podejte žalobu na vydání platebního rozkazu. Jinak spor řešit nejde.
Dotaz: Dobrý den,
mám problém s reklamací. Před půl rokem jsem si koupil handsfree sadu Nokia
CK-15W do automobilu. Koupil jsem ji na internetu, ale ne na stránkách
Nokie. Nyní se mi pokazila. Chtěl jsem ji reklamovat v autorizovaném servisu
Nokia a tam mi řekli ať ji nechám vymontovat a dovezu ji jim. Jenže tady je
právě ten problém. Demontáž a pak následná montáž v servisu mého vozu mě
bude stát cca 2000Kč a Nokia mi tyto výdaje odmítá proplatit. Že prý to není
jejich věc. Ale podle Zákon č. 40/1964 Sb., občanský zákoník konkrétně § 598
"Kupující má právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti
s uplatněním práv z odpovědnosti za vady." Rozumím tomu tedy dobře, že mi ty
náklady Nokia musí prolatit? Protože pokud se mi ten výrobek náhodou znovu
rozbije v záruční lhůtě tak budu muset opět platit a pak mi jaksi slovo
záruku přestává dávat smysl.
Co by jste mi poradili?
Děkuji za odpověď
Spozdravem
Bc. Tomáš OlšarOdpověď: Máte pravdu, že dle §598 Občanského zákoníku má kupující právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady.
V servisu, který je určen k provádění záručních oprav, je možno uplatnit pouze právo na provedení záruční opravy. Všechny ostatní nároky z odpovědnosti za vady se uplatňují u prodávajícího, u kterého byla věc koupena.
Navíc s Nokií jako výrobcem nejste v žádném smluvním vztahu.
Doporučujeme Vám kontaktovat prodávajícího a domluvit se na dalším postupu, tak aby Vám byly náklady na demontáž a montáž prodávajícím proplaceny.
Dotaz: Po půl roce používání fotoaparátu a pamětové karty která se mi rozpadla a kousek tam zůstal ve fotoaparátu. Jsem odnesla na prodejnu OKEY v Českém Těšíně tam mi byl vystaven doklad o tom že to dávám do opravy na kterou jsem měla nárok.Dala jsem tam jak fotoaparát tak pamětovou kartu.Dneska se ozvaly že fotoaparát nejde opravit a že nedostanu ani nový fotoaparát ani peníze že jsem fotoaparát moc používala že nemají na něho náhradní součastku.Mám to jít vyzvednou nebo to tam mám nechat potřebuji o vás pomoc vím že pokud je v záruce tak bych měla dostat bud nový a nebo peníze.A bylo mi řečeno že záruka se v ztahuje na vady při výrobě a ne když je fotoaparát s kartou moc používaný, tak nevím co si o tom mám mysle prosím o pomoc chci se domoct svých právOdpověď: Prodejce má pravdu v tom, že se záruka vztahuje na vady materiálu nebo výroby a nevztahuje se na vady vzniklé běžným opotřebením nebo mechanickým poškozením. Nevím, jak často jste aparát používala, ale rozhodně by měl vydržet víc než půl roku běžného užívání. Takže fotoaparát vyzvedněte a kontaktujte soudního znalce, dohodněte si s ním prohlídku, aby zkontroloval, čím byla vada způsobena. Pokud zjistí, že byla způsobena vadou materiálu nebo výroby a nikoliv běžným opotřebením, nechte si vyhotovit nezávislý posudek. Ten musíte nejprve uhradit, ovšem pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 Občanského zákoníku. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více. Seznam znalců najdete na "www.justice.cz" nebo u kteréhokoliv soudu. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Doporučuji proto s tímto záměrem i jeho důsledky seznámit prodejce předem.