DOTAZ: Která odpověď je správná?
Dotaz: DOTAZ Č.1
Záruka na motocykl.
Dotaz zodpovězený dne 12. 04. 2007
DOTAZ:
Dobrý den,
zakoupil jsem nový motocykl. Záruka na motocykl je dva roky, na motor tři roky. Nebo do ujetí 6000 km. Jaká je tedy záruka? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ NA DOTAZ Č.1:
Na motocykl je ve Vašem případě kromě motoru záruka 2 roky. Na motor máte záruku 3 roky. Pokud ale nejezdíte s motocyklem více než 6000km, záruka zaniká.
DOTAZ Č.2
Motocykl a jeho záruka
Dotaz zodpovězený dne 31. 01. 2008
DOTAZ:
Na zcela nový motocykl je záruka 2 roky nebo po ujetí 5000km. V případě že na motocyklu ujedu přes léto těchto 5000 km tak to znamená že po 6 měsících záruka zaniká? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ NA DOTAZ Č.2:
Dobrý den,
na motocykl se vztahují stejná ujednání (§ 620 ObčanZ.)o odpovědnosti za vady (reklamace) jako u jakéhokoli jiného spotřebního zboží. Tedy, vztahuje se na nej ustanovení o záruční době 24 měsíců. Nikoliv jen 5000 km, i kdyz to prodejce takto uvádí.
Která odpověď je správná?
Odpověď: Spíše ta druhá s výhradou, že pokud během dvou let, kdy máte nárok na zákonnou záruku nenajezdíte 5000/6000 km, pak se záruka prodlužuje až na 3 roky, zanikne buďto po najetí uvedeného počtu kilometrů nebo uplynutím třílet. Rozhodně nelze záruku zkrátit na dobu kratší než 24 měsíců (§620 odst.1 a §627 odst.3 Občanského zákoníku).
Dotaz: DOTAZ Č.1
Záruka na motocykl.
Dotaz zodpovězený dne 12. 04. 2007
DOTAZ:
Dobrý den,
zakoupil jsem nový motocykl. Záruka na motocykl je dva roky, na motor tři roky. Nebo do ujetí 6000 km. Jaká je tedy záruka? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ NA DOTAZ Č.1:
Na motocykl je ve Vašem případě kromě motoru záruka 2 roky. Na motor máte záruku 3 roky. Pokud ale nejezdíte s motocyklem více než 6000km, záruka zaniká.
DOTAZ Č.2
Motocykl a jeho záruka
Dotaz zodpovězený dne 31. 01. 2008
DOTAZ:
Na zcela nový motocykl je záruka 2 roky nebo po ujetí 5000km. V případě že na motocyklu ujedu přes léto těchto 5000 km tak to znamená že po 6 měsících záruka zaniká? Děkuji za odpověď.
ODPOVĚĎ NA DOTAZ Č.2:
Dobrý den,
na motocykl se vztahují stejná ujednání (§ 620 ObčanZ.)o odpovědnosti za vady (reklamace) jako u jakéhokoli jiného spotřebního zboží. Tedy, vztahuje se na nej ustanovení o záruční době 24 měsíců. Nikoliv jen 5000 km, i kdyz to prodejce takto uvádí.
Která odpověď je správná?
Odpověď: Spíše ta druhá s výhradou, že pokud během dvou let, kdy máte nárok na zákonnou záruku nenajezdíte 5000/6000 km, pak se záruka prodlužuje až na 3 roky, zanikne buďto po najetí uvedeného počtu kilometrů nebo uplynutím třílet. Rozhodně nelze záruku zkrátit na dobu kratší než 24 měsíců (§620 odst.1 a §627 odst.3 Občanského zákoníku).
Související články
Dotaz: 1) jak mohla paní s licenčními podmínkami souhlasit, když neměla možnost se s nimi seznámit - resp. počítač dostala i s tím, s licenčními podmínkami v podstatě souhlasil technik, který toto instaloval :o) ... to je jen taková drobnost
2) Proč se nevztahuje záruka na software? Resp. koupil jsem Windows Vista a nic na tom nefunguje bez problémů vše se musí složitě řešit, hledat po různých forech, stahovat aktualizace kde se dá apod. již týden řeším dva zásadní problémy bez jejichž vyřešení je mi daný počítač k ničemu a stále to nemůžu dohledat. Na podpoře mi sdělili že mám počkat až někdy vyjdou aktualizace a opravy. Není toto naplnění skrytých vad či i klamavé reklamy a důvod vrácení produktu i přes "otevřenou pečeť a souhlas kohosi s licenčními podmínkami"?
Díky za odpověď zvláště na druhý dotaz.Odpověď: Záruka na software je velice ožehavé téma, protože kupní smlouvu uzavíráte na nosič tohoto programu a na program samotný uzavíráte smlouvu licenční, která Vás opravňuje k jeho použití.
Proto nelze na software nahlížet jako na artikl podle kupní smlouvy, čili ani ustanovení o záruce se v tomto případě neuplatní. Stručně řečeno, v případě uzavření licenční smlouvy máte právo na použití daného softwaru, ovšem nemáte právo uplatnit žádným způsobem právo z odpovědnosti za vady tohoto programu.
Dotaz: Dobrý den, prosím o odpověď na můj dotaz. Posílala jsem písemnou reklamaci dodavateli na stavbu krbu, který má vady a nejsem s ním spokojená a chtěla bych vědět, zda je nějaká lhůta, kdy musí dodavatel na moji raklamaci odpovědět.A jesltiže tato lhůta je, tak co mohu dělat, když dodvaatel v této lghůte na reklamaci nereaguje.
Děkuji za odpověď.
Jana NovákováOdpověď: Zákon o ochraně spotřebitele dává na vyřízení celé reklamace §19 odst.3: Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.-tedy 30dnů, pokud není tato lhůta dodržena máte právo na odstoupení od smlouvy, tedy zajděte za zhotovitelem s výše uvedenou argumentací a oznamte odstoupení do smlouvy a ať Vám vrátí peníze, pokud nebudou souhlasit, podejte podnět ke kontrole na Českou obchodní inspekci, tak už jim vysvětlí jaká má spotřebitel práva. Samozřejmě máte nárok i na náhradu škody či případně sjednanou smluvní pokutu za prodlení s celým dílem.
Dotaz: Vážení,
děkuji za Vaši bleskovou odpověď na můj dotaz ohledně reklamace chladničky zakoupené v Brně v obchodě se zlevněným zbožím (v odpovědi uvádíte čislo 26911/-).
Chci Vas informovat,jak reklamace dopadla.V obchodě nam bylo sděleno,že se u nich jedná o komisni prodej,kde na reklamaci a vrácení zboží platí jen 1 den.Na paragonu /chladnička AEG za 890,-kč/ žádná záručni lhůta uvedena není.Takže máme smůlu.
Ještě jednou Vám děkuji a srdečně Vás zdravím
Vlasta HultschováOdpověď: Protože se jedná o komisní prodej, je prodávající vlastně pouze zprostředkovatelem, nikoliv prodejcem. Reklamaci je nutno uplatnit u předchozího majitele za podmínek uvedených v předchozím dotazu.
Dotaz: Dobrý den,
prosím o informaci, zda je v případě podání elektronické žádosti nějaká zákonná lhůta pro její vyřízení. Konkrétní případ - dne 6.3.2008 jsem elektonickou cestou odeslala žádost na České radiokomunikace a.s. s prosbou o vyjádření k existenci sítí, nutné pro zahájení stavebního řízení. Dne 1.4.2008 jsem ji odeslala znovu s dotazem, zda se s ní něco děje. Protože i po této druhé zprávě mi nedošla žádná odpověď, koncem dubna jsem volala na jeden z uvedených kontaktů (telefonní centrum, kam padají telefonáty z veškerých uváděných telefonních čísel). Bylo mi řečeno, že věc prošetří a dají mi vědět. Do dnešního dne opět žádná reakce. Dnes jsem volala znovu s tím samým výsledkem. Mám šanci se někde dovolat nějaké odpovědi na mou žádost? Má firma povinnost na základě zaslané elektronické žádosti do nějaké lhůty tuto vyřídit? Odpověď: Pokuste se vyřešit problém doporučeným dopisem s dodejkou.
Dotaz: Dobrý den,
reaguji na Vaši odpověď (http://www.spotrebitele.info/informatika_telekomunikace/poradna/Platnost-kreditu-u-mobilniho-telefonu-u-firmy-O2_28560_0.html)
Reklamaci jsem poslal písemně na O2. Dnes mi přišla odpověď, že moji reklamaci nepovažují za oprávněnou.
Reklamace, kterou jsem posílal, zní takto:
"Vážení,
dne 1. 12. 2007 jsem zakoupil 8 O2 SIM karet přednabité na částku 50 Kč. Po zaslání odpovědní karty jsem získal dalších 50 Kč. Problém je ale v tom, že tento kredit je platný pouze do 21. 1. 2008 (± několik dní u dalších SIM karet). Tento kredit do 21. 1. 2008 nevyčerpám a po tomto datu se karta stane neaktivní a až po nabití (min. 200 Kč) bude opět aktivní.
Tato informace ale v podmínkách předplacených služeb není uvedena. Po telefonátu na zákaznickou linku 800 123 456 mně operátor tento stav potvrdil a po upozornění, že toto v jejich podmínkách uvedeno není, mně sdělil, že je to „někde“ napsáno, ale kde, to říci nedokázal!
Navíc u SIM karty, kterou používám několik let, mi nyní přišla SMS, že více jak 10 měsíců jsem si nedobil kredit a hrozí omezení využívání služeb. Přitom jsem kartu nabíjel 4. 3. 2007 a tohoto dne jsem měl platnost kreditu do 5. 9. 2008.
Omezování platnosti SIM karet není žádným způsobem opodstatněné a podle mého názoru se jedná o bezdůvodné obohacení na straně Vaší firmy – O2. Ustanovení o tom, že nevyužité předplacené služby propadají sice ve Všeobecných obchodních podmínkách je (http://www.cz.o2.com/file_sup/325197/Vseobecne_P_TO2_mobil_od_19_11_2007_web.pdf), nicméně vzhledem k tomu, že se jedná o ujednání, které se odchyluje od zákona v neprospěch spotřebitele, tak by podle § 55 Občanského zákoníku mělo být neplatné."
Jejich odpověď:
Odkazují se na článek 14.4. Všeobecných podmínek a na článek 5.3. Všeobecných podmínek. A že jejich spolěčnost je oprávněna měnit aktuální nabídku a Ceník předplacených služeb O2, k čemuž v případě platnosti O2 předplacených karet přistoupila (z lhůty 18 měsíců).
Jak mám tedy dále postupovat?
Nechcete se tomuto případu jako SOS věnovat? Jako u jiných kauz? Protože takto "poškozených" zákazníků je určitě mnoho a já jako jedince s tím moc nenadělám.
Děkuji za odpověď a přeji pěkný den!Odpověď: V případě sim karet, které jste zakoupil a jejichž platnost kreditu vypršela máte právo na vydání bezdůvodného obohacení ve výši, kterou jste skutečně zaplatil a kterou nyní nemůžete využít. U bonusového kreditu se patrně o bezdůvodné obohacení jednat nebude. Doporučuji Vám prostudovat nejen Všeobecné podmínky, ale i speciální podmínky marketingových akcí. Pro podrobné informace o problematice Vám doporučuji obrátit se na Český telekomunikační úřad, jehož právní oddělení Vám dle našich dosavadních zkušeností bude nápomocno.
Dotaz: Byl jsem na prodejně Roman Sikora Elektro Jablunkovská 14 Český Těšín a pan vedoucí mi napsal na reklamační list že nemám nárok na bezplatnou dopravu z prodejny ,kde jsem tuto televizi kupoval,ani nárok podle občanského zákoníku § 598 na tuto úhradu nákladů,jeho občanský zákoník v tomto případě nezajímá.Závěrem jsem se ptal jestli to mám řešit občanskoprávní cestou a on mi sdělil klidně to dejte k soudu ,zřejmě máte dost času o takové zákazníky jako jste vy nestojím. Cyřík Miroslav Odpověď: Podle § 598 Občanského zákoníku má kupující právo na úhradu nutných nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Proto v případě, že jste byl nucen odvézt televizor k reklamaci, případně jej zaslat, je prodávající povinen uhradit vám účelně vzniklé nutné náklady. Spornost této otázky by mohla spočívat např. v tom, pokud byste denně dojížděl do sídla prodávajícího a přesto byste po něm chtěl uhradit částku za dopravu. V případě, že má prodávající sídlo mimo Vaše bydlišti, odvoz televize nezaručuje, můžete žádat úhradu účelně vynaložených nákladů, kam lze zahrnout i cestovné.
Náklady je nutné u prodávajícího bez zbytečného odkladu uplatnit, řádně vyčíslit, případně doložit. Pokud Vám prodávající odmítá nahradit vzniklé náklady, můžete se svým nárokem skutečně obrátit na soud.
Na naší škole máme, jako na každých jiných, počítačovou učebnu. Aby škola ušetřila, nevybrala si Windows, ale nainstalovala Linux....

21. října 07, 06:10
Linkuj.cz
Není pochyb o tom, že dieta je v dnešní době téměř vládnoucím hitem. Pro někoho se stává cestou k dokonalosti, pro jiné je nutností kvůli zdravotnímu stavu.
Kdo chce zhubnout, má nespočet možností, jak na to, ovšem řada diet tělu spíš uškodí než prospěje. Jaký efekt mají nízkokalorické diety, o tom pojednává následující článek.
Teoreticky je to skvělý nápad - žádné starosti s nakupováním a vařením, stačí jedno balení prášku a váha půjde dolů...je to však i ve skutečnosti tak jednoduché?
Na setkání George Bushe s britským premierem Gordonem Brownem se mělo mluvit hlavně o jaderné ambici Iránu, válce v Iráku a stahování britských...

16. června 08, 12:06
iHNed.cz
Dotaz: Dobrý den, zaplatila jsem si vytovření domény a hosting an serveru přes firmu obchodonline, kterou vlastní pan Toomáš Hrdý z Valašského Meziříčí. SLužbu mám za rok řádně zaplacenou, rok ještě neuplynul, ale během dvou měsíců mi jišti 3x omezil přístup na stránky. Když jsem mu psala, proč, jaký je důvod, zda mám něco udělat, aby mi přistup opět uvolnil v plném rozsahu, neozval se, spala jsem mu i nekolikrát do týdne. Pak třeba po cca 10-ti dnach začaly stránky z ničeho nic jít a pak zase třeba po týdnu nebo 14-ti dnech, opět to samé. Na jeho webu je jen kontaktní e-mailová adresa, jinak nic, není tam telefon. Na email ale ten člověk prostě neodepisuje. Vůbec nevím, jak se mám domáhat možnosti reklamace služby, nevím ani, jak se s tím člověkem domluvit, proč tomu tak je. Je nějaká možnost, jak toto řešit??
DěkujiOdpověď: Reklamaci uplatněte doporučeným dopisem s dodejkou, protože e-maily a telefonáty bývají v těchto případech neúčinné.
Dotaz: From: Jiří Chmelař [mailto:sabrinahlinsko@seznam.cz]
Sent: Saturday, January 26, 2008 1:44 AM
To: sos@spotrebitele.info
Subject: reklamace radiomagnetofonu
Dobrý den,
jako právnická osoba jsme zakoupili v internetovém obchodě PATRO radiomagnetofon GOGEN.Tento přístroj neodpovídá parametrům a vlastostem uvedeným v technické dokumentaci(návod) a vada není odstranitelná..Reklamaci jsme uplatnili bohužel až za 3 týdny po dodání.Při uplatnění reklamace jsme uvedli,že RMG byl určen pro vybavení učebny resp kanceláře,nikoliv na další prodej.Přístroj jsme kompletní a nepoškozený vrátili..Požadujeme vrácení peňez,protože se domníváme,že v tomto případě jsme konečným kupujícím,spotřebitelem a tudíž by mělo být postupováno dle Obč. zák. a Zák. na ochranu spotřebitele.
Kromě toho se OD dle našeho názoru nesprávně obrátil se záležitostí na svého dodavatele a nám odpověděl,že musíme čekat na jeho vyjádření.Domníváme se,že řešení je plně v kompetenci OD.Reklamační technik se může snadno přesvědčit,zda přístroj odpovídá TP(návodu) a reklmaci může potvrdit nebo odmítnout.Kromě toho,když dodávka
neodpovídá avizovaným parametrům,může být řešena i podle Obchodního zákoníku.
Děkujeme za Váš názor
Odpověď:
Pokud zakoupené zboží je v rozporu s kupní smlouvou může být uplatněn nárok na vrácení zbožív občansko právním vztahu, ve Vašem případě nejde o občansko právní vztah ale o vztach obchodné právní, kde uplatnění reklamace se řídí ujednáním smlouvou co bylo mazi podnikatelskými subjekty ujednáno.
Dotaz: Dobry den; (dodatek detailu)
mela bych dotaz, zda byste mi mohli dat jen radu ohledne moznosti a lhuty
zruseni / odstoupeni od najemni smlouvy.
Smlouva byla podepsana k 1.1.09, cize jeste doba najmu nezacala,
na dobu urcitou, koncici k 31.3.2009, na bydleni zadarmo v nemovitosti – dome,
ktery stoji prazdny v dosti zdemolovanem stavu.
Smlouva byla podepsana 13.12.08 jenom jednim z majitelu nemovitosti, cize pred 5 dny
a jiz vydana do rukou ‘budouciho’ najemnika.
Vlasniku nemovitosti je ale celkem 8 a smlouvu podepsala jen jedna osoba z nich
a ostatni majitele o smlouve v te dobe ani nevedeli a se smlouvou absolutne nesouhlasi.
Ten ‘budouci’ najemnik ale nechce od te smlouvy odstoupit.
Prosim poradte, co a jak se da delat, abychom tuto smlouvu udelali neplatnou
nebo proste zabranit, aby se tam ten clovek 1. ledna nesnazil nastehovat a prosazovat to.
Moc dekuji (Vlasnici jsou duchodci a bohuzel nemaji na zaplaceni pravnika)
Alena
Odpověď: Dobrý den, jde o rozhodování o společné věci a o hospodaření se společnou věcí rozhoduje ten spoluvlastník, který má většinový podíl (více než 50%). Jestliže je spoluvlastníků více, probíhá při rozhodování o hospodaření se společnou věci něco jako hlasování. Neplatí však, že každý spoluvlastník má jeden hlas, nýbrž každý spoluvlastník má tolik hlasů, kolik činí jeho spoluvlastnický podíl. Pouze při rovnosti hlasů nebo nedosáhne-li se většiny nebo dohody, rozhodne na návrh kteréhokoliv spoluvlastníka soud. Mylný je názor, na základě kterého se vyžaduje souhlas všech spoluvlastníků k právnímu úkonu, jež se týká se hospodaření se společnou věcí.
Pokud smlouvu podepsal jeden spoluvlastník a přitom nebyl k této smlouvě zplnomocněn od ostatních spoluvlastníků, jednalo by se o absolutně neplatný úkon. (jako by žádná smlouva nebyla) a tedy "nájemce" bydlí v bytě/domě neoprávněně.
Dotaz: Dobrý den,
před 2 dny jsme koupili televizi ve slevě (starší typ) v normálním electro řetězci. Po zapojení jsme zjistili, že televize mírně bzučí a navíc vydává těměř neslyšný, ale velmi nepříjemný a pronikavý vysoký zvuk, ze kterého do 5 minut rozbolí hlava. Chtěli jsme ji vrátit, ale v prodejně nás odmítli s tím, že oni nic neslyší. I kamarád, který u toho byl potvrdí, že televize opravdu bzučí a "piští". Nedá se na ni dívat a já to pokládám za něco, co mi zabraňuje v užívání výrobku. Máme právo se dožadovat vrácení peněz? Nabídli nám pouze jiné zboží, což nechceme, protože potřebujeme televizi a žádná z těch, které nabízejí nám nevyhovuje. Díky, s pozdravem J.K.Odpověď: Podle § 616 odst.3 Občanského zákoníku nemusíte prvních 6 měsíců od koupě souhlasit s opravou věci, ale můžete požadovat její výměnu za novou. Nejedná se však o výměnu okamžitou, ale i zde musí proběhnout klasické reklamační řízení, které může trvat až 30 dnů. Pokud výměna není možná, můžete od kupní smlouvy odstoupit. Pokud by však prodejce trval na tom, že závada neexistuje (některý člověk tuto vysokou frekvenci opravdu slyšet nemusí) kontaktujte soudního znalce, dohodněte si s ním prohlídku televizoru a nechte si závadu potvrdit nezávislým posudkem. Ten musíte nejprve uhradit, ovšem pokud vyzní ve Váš prospěch, máte nárok na jeho proplacení od prodejce na základě § 598 Občanského zákoníku. Ceny za posudek se pohybují u jednoduchých věcí v řádu stokorun, u složitějších případů pochopitelně více. Seznam znalců najdete na "www.justice.cz" nebo u kteréhokoliv soudu. Se znaleckým posudkem máte velkou šanci na úspěch. Naopak prodávající riskuje, že místo pouhé částky za zboží bude muset platit třeba i podstatně více. Doporučuji proto s tímto záměrem i jeho důsledky seznámit prodejce předem.
Dotaz: Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, zda je možno uvažovat o spoluzodpovědnosti dodavatele materiálu (Cemix) pro provedení zateplení domku, jestliže ten doporučil prostřednictvím svého oficiálního obchodního zástupce provádějící firmu. O té jsme po zaplacení zálohy a provedení části prací náhodně zjistili, že není oprávněna k podnikání v tomto oboru, tato firma údajně prošla školením firmy, která je dodavatelem materiálu pro provedení díla a je rovněž držitelem certifikátu ETAG 004. Z tohoto certifikátu údajně (dle vyjádření znalce) vyplývá, že jeho držitel může doporučit pouze provedení prací firmou, která jím byla proškolena, údajně však nemusí kontrolovat to, že je dle živnostenského zákona oprávněna práce provádět. Nemyslíte, že si toto protiřečí? Děkuji za odpověď.Odpověď: Problém bych viděl pouze v případě, že by dílo nebylo provedeno řádně, protože to, že určitý subjekt nemá na určitou činnost živnostenské oprávnění nemá vliv na platnost uzavřené smlouvy. To, že někdo nemá živnostenské oprávnění neznamená, že by byla uzavřená smlouva neplatná.
Z hlediska možnosti požadovat po dodavateli náhradu škody - toto by také nebylo možné, protože toto bylo pouze doporučení, opět, pokud nebylo dílo provedeno řádně, musíte požadovat slevu/náhradu škody na společnosti, která dílo provedla.
Co byste ovšem mohl udělat - šlo by kontaktovat vydavatele certifikátu, informovat o porušení podmínek a trvat na odebrání certifikátu. Jestli na něm spol. Cemix záleží, tak by to byla dobrá forma nátlaku.
Pokud ještě dílo nebylo provedeno, doporučuji odstoupit od smlouvy podle § 642 občanského zákoníku.
Pokud má být výsledkem požadavku na webový server spuštění nějaké dlouhotrvající operace, je vhodné alespoň rychle zobrazit nějakou hlášku, která o tom uživatele informuje. Jedno možné řešení spočívá ve vysypání výstupu s ...

2. červenece 08, 09:07
PHP triky
Z několika zdrojů, které nebývají zrovna mimo mísu, přišly v posledních týdnech náznaky, že Microsoft něco chystá na poli domácích multimédií. Logicky se nabízí myšlenka, že by mělo jít o odpověď na Apple TV. V zásadě by se ale nemělo jednat o nic převratného. Microsoft by pouze pod svou značkou mohl uvést jedno z mnoha HTPC, které by však mělo být výkladní skříní moderních multimediálních technologií a díky vysokému dotování i cenově dostupné. Dokládá to prý mimo jiné velká objednávka slim HD-DVD mechanik u asijských výrobců. Zatím je to sice jenom spekulace, ale nechce se mi věřit, že by se Microsoft v oblasti HTPC spokojil jen s rolí dodavatele softwaru, takže by na tom něco být mohlo.
Tak ak toto prejde pán premiér sa môže pyšniť, že sa inšpirovali od Slovákov. Právo na odpoveď v médiach nieje v Európe ničom neznámym. Avšak môj postoj voči niečomu takémuto je maximálne negatívny. To že takéto praktiky prešli v súkromných tlačových médiach ma veľmi mrzí, je to jedna z najnechutnej...

4. června 08, 10:06
dobreblogy.cz -
V posledních vývojových verzích Thunderbirdu 3.0 přibyla možnost zahrnutí pouze označeného textu do odpovědi. Pokud jste dosud chtěli do odpovědi zahrnout pouze část z původního e-mailu, museli jste před psaním odpovědi odmazat nadbytečný text. Nyní je možnost označit v přijatém e-mailu např. konkrétní odstavec a po klepnutí na tlačítko Odpovědět bude do odpovědi zahrnut pouze tento odstavec bez zbytku původní zprávy.

14. června 08, 10:06
JasnaPaka Blog
Jedním z frekventovaných dotazů k Thunderbirdu je otázka možnosti automatické odpovědi na e-mail v případě nepřítomnosti (dovolená, dlouhodobá nemoc apod.). V takovém případě například chcete, aby na každý příchozí e-mail byla automaticky odeslána odpověď informující, že se odesílatel má obrátit například na vašeho kolegu či kolegyni. Nejsnazší způsob realizace spočívá v nastavení automatické odpovědi přímo na straně poštovního serveru

2. září 08, 01:09
JasnaPaka Blog